Adris grupa: Rast prihoda i neto dobiti

Marko Remenar: Adris grupa je u prvih devet mjeseci 2023. godine ostvarila rast svih ključnih pokazatelja poslovanja – prihoda, operativne dobiti i neto dobiti. *Takvi rezultati koje kontinuirano ostvarujemo, usprkos sistemskim krizama koje nas također kontinuirano prate već godinama, te snažna Adrisova financijska pozicija, uz potrebu za daljnjom diverzifikacijom poslovanja, omogućili su nam značajan iskorak i u područje energetike, dodatno otvarajući perspektivu Grupe. *Ovaj posao pozicionira Adris na regionalnu mapu energetskih igrača

Adris grupa u prvih devet mjeseci 2023. godine ostvarila je ukupan prihod u iznosu od 815 milijuna eura, što je za 15 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 770 milijuna eura i za 15 posto je veći od prihoda ostvarenog u prethodnoj godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 162 milijuna eura i za tri posto je veća od prošlogodišnje. Neto dobit za prvih devet mjeseci 2023. godine iznosi 103 milijuna eura, što je rast od osam posto.

Rast neto dobiti Grupe ostvaren je unatoč snažnom negativnom utjecaju troškova šteta i, posljedično, padu rezultata Croatia osiguranja. Time se još jednom potvrđuje da Adris ima uravnotežen portfelj poslova.

Rast svih ključnih pokazatelja u turističkom dijelu Grupe

U prvih devet mjeseci 2023. godine ostvarena je prodaja od 1,83 milijuna jedinica, što je četiri posto više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno tri posto više od rekordne 2019. godine. Istarski dio ostvario je dva posto veću prodaju u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine i osam posto više u usporedbi s istim razdobljem u 2019. godini. Zagrebački hoteli rasli su 18 posto, a dubrovački 12 posto. Hoteli u Zagrebu ostvarili su 80 posto prodaje iz 2019. godine, a dubrovački dio je na 91 posto prodanih jedinica iz 2019. godine. Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 274 milijuna eura, što je za 18 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine, odnosno 33 posto više nego u istom razdoblju 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 108 milijuna eura, što je rast od 16 posto. EBIT je u prvih devet mjeseci iznosio 78 milijuna eura, a neto dobit 75 milijuna eura, što je povećanje od 22 posto.

Planirana ulaganja u turističkom dijelu Grupe u ovoj godini iznose gotovo 100 milijuna eura, a najveći dio odnosi se na ulaganja u kampove u Istri te hotele Zonar u Zagrebu i Marjan u Splitu. Ovogodišnja ulaganja u kampove znatno su podigla kvalitetu proizvoda i ponude, a na tržište je uvedeno i 305 novih mobilnih kućica. Očekuje se da će do sljedeće sezone gotovo tri četvrtine kapaciteta kampova u Adrisovom turističkom segmentu biti na razini četiri zvjezdice s ambicijom daljnjeg rasta.

Booking za posezonu pokazuje nastavak pozitivnih trendova.

Croatia osiguranje: Rast prihoda od 11 posto. Nevrijeme u Zagrebu i sjevernim dijelovima Hrvatske utjecalo na dobit

Konsolidirani prihod od prodaje osiguranja, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 348 milijuna eura, što je za 11 posto više u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine. Konsolidirana neto dobit iznosi 31,2 milijuna eura i manja je za 27 posto.

Tijekom srpnja i kolovoza područje Zagreba i okolice te središnje i istočne Hrvatske pogodila su olujna nevremena, koja su uzrokovala materijalnu štetu na vozilima, nepokretnoj imovini, usjevima i nasadima u iznosu većem od 30 milijuna eura. U prvih nekoliko dana od oluja prijavljen je veći broj šteta od ukupnog broja šteta prijavljenih nakon potresa u Zagrebu i Petrinji. Iako društvo ima adekvatnu reosigurateljnu zaštitu, te će znatan dio šteta nadoknaditi kroz zaključene ugovore o reosiguranju, navedene štete imaju negativan utjecaj na poslovanje tvrtke u iznosu većem od 20 milijuna eura.

Digitalni segment poslovanja bilježi nove pozitivne rezultate u prva tri kvartala 2023. Ostvarena premija iz ukupnog digitalnog poslovanja Croatia osiguranja rasla je za 25 posto. Laqo, Croatijin digitalni brand, ostvario je rast premije od 50 posto. Kumulativan rast ukupnog digitalnog segmenta u prvih devet mjeseci ove godine iznosi 41 posto.

Ulaganja Croatia osiguranja u zdravstveni segment poslovanja u posljednje tri godine iznose 20 milijuna eura. U prva tri kvartala 2023. godine Croatia Poliklinika bilježi rast prihoda iz temeljnog poslovanja u iznosu od 58 posto. U prvom polugodištu otvorena je nova Croatia Poliklinika u Osijeku, šesta po redu u Hrvatskoj, a do kraja godine planirano je otvaranje još tri nove poliklinike u Zadru, Varaždinu i Splitu.

Croatia osiguranje u svibnju je lansiralo Spektar, jedinstvenu ponudu paketa na osigurateljnom tržištu koja spajanjem polica osiguranja unutar kućanstva omogućuje uštede i dodatne pogodnosti za sve članove kućanstva. Tržište je prepoznalo i brzo prihvatilo ovu inovaciju, pa se tako u pet mjeseci od lansiranja u Spektar uključilo više od 43.000 kućanstava. Croatia osiguranje ovime potvrđuje svoju poziciju lidera u inovacijama na tržištu osiguranja.

Cromaris ostvario rast prihoda od prodaje

Cromaris je u prvih devet mjeseci 2023. godine ostvario prihod od prodaje roba i usluga u iznosu od 80 milijuna eura, što je za četiri posto više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem. Ostvarena je količinska prodaja od 10.326 tone ekvivalenta svježe ribe. Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 87 posto količinske prodaje i isti udio prihoda od prodaje. Na izvoznim tržištima, najveći rast prihoda ostvaren je na tržištima Austrije i Francuske. U portfelju diferenciranih proizvoda, koji su u prvih devet mjeseci činili 36 posto prihoda, najveći rast uz hamu i nadalje ostvaruju prerađeni proizvodi – pakirana i očišćena riba. U tekućoj godini došlo je do dodatnog porasta cijena svih ključnih nabavnih kategorija, a osobito cijene riblje hrane, najvećeg operativnog troška. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 9,9 milijuna eura, što je rast od 16 posto. Cromaris je u prvih devet mjeseci 2023. godine ostvario neto dobit u iznosu od 3 milijuna eura.

Cromaris je otvorio dvije vlastite prodavaonice u Zagrebu i Puli koje uz velik izbor svježe ribe i ribljih delikatesa iz Cromarisovog asortimana, nude i druge vrhunske proizvode. Uz to, ova prodajna mjesta imaju informativnu i edukativnu ulogu što dodatno utječe na izgradnju i osnaživanje Cromarisovog brenda.

Cromaris nastavlja provođenje transformacijskih inicijativa s naglaskom na profitabilnost, i to u dva ključna područja – tržišnom poslovanju i operacijama.

Komentar Marka Remenara, predsjednika Uprave Adris grupe

Adris grupa je u prvih devet mjeseci 2023. godine ostvarila rast svih ključnih pokazatelja poslovanja – prihoda, operativne dobiti i neto dobiti. Unatoč štetama od ljetnog nevremena koje su značajno utjecale na dobit Croatia osiguranja u trećem kvartalu, snažan rast profitabilnosti turizma, uz standardno dobar Cromaris, doprinijeli su rastu konsolidirane neto dobiti Grupe u odnosu na isto razdoblje lani, premašivši 100 milijuna eura. Takvi rezultati koje kontinuirano ostvarujemo, usprkos sistemskim krizama koje nas također kontinuirano prate već godinama, te snažna Adrisova financijska pozicija, uz potrebu za daljnjom diverzifikacijom poslovanja, omogućili su nam značajan iskorak i u područje energetike, dodatno otvarajući perspektivu Grupe. Partnerstvo kojim smo osigurali izgradnju vlastitih elektrana obnovljivih izvora energije instalirane snage veće od 140 MW, materijalno će doprinijeti jačanju poslovanja i rezultata Adrisa od 2025., kada elektrane počnu proizvoditi. Ovaj posao pozicionira Adris na regionalnu mapu energetskih igrača s daljnjom perspektivom jačanja održivosti Grupe u cjelini, ali i rasta i razvoja i u tom poslu zasebno.

Cjeloviti Financijski izvještaji Adris grupe za treći kvartal 2023. godine dostupni ovdje.

Na vrh stranice