Adris grupa: Rast prihoda za 16 posto, EBITDA za 33 posto, neto dobit trostruko veća

U prvom polugodištu 2022. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 222 milijuna kuna, što je rast od šest posto. *Turistički dio Adris grupe u prvom polugodištu 2022. ostvario je prihod od prodaje robe i usluga u iznosu od 631 milijun kuna, što je dvostruko više nego u prvih šest mjeseci prošle godine, odnosno pet posto više od rekordne 2019. godine *Cromaris je prodao 6.971 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 26 posto više nego u prvih šest mjeseci prošle godine

Adris grupa u prvom polugodištu 2022. godine ostvarila je ukupan prihod u iznosu od 2,9 milijardi kuna, što je za 16 posto više u usporedbi s prvih šest mjeseci 2021. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 2,69 milijardi kuna i za 20 posto veći je od prihoda ostvarenog u istom prošlogodišnjem razdoblju. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 461milijun kuna, što predstavlja rast od 33 posto. Neto dobit za prvih šest mjeseci 2022. godine trostruko je veća i iznosi 157 milijuna kuna.

Croatia osiguranje - rast svih pokazatelja

Hrvatsko tržište osiguranja ostvarilo je u prvom polugodištu 2022. godine rast od šest posto, a Croatia osiguranje učvrstilo je svoju lidersku poziciju. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija Croatia osiguranja u Hrvatskoj u iznosu od 1.810 milijuna kuna, što je rast od sedam posto. Ukupan tržišni udio iznosi 28,3 posto, a u neživotnim osiguranjima 33,3 posto, pri čemu je u prvom polugodištu u tom segmentu ostvaren rast tržišnog udjela od 1,4 postotna boda.

Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 2.181 milijun kuna, što je za devet posto više u usporedbi s prvim polugodištem prošle godine. Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe iznosi 94,2 i za 0,2 postotna boda bolji je od ostvarenja u prvih šest mjeseci prošle godine.
U prvom polugodištu 2022. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 222 milijuna kuna, što predstavlja rast od šest posto.

U segmentu razvoja digitalnog poslovanja u 2022. godini nastavlja se s ulaganjem većim od 100 milijuna kuna. Premija ostvarena iz digitalnih kanala u prvom polugodištu rasla je za 49 posto, a Croatijin digitalni brand Laqo u prvom je polugodištu 2022. godine ostvario rast od 93 posto.

Nastavljaju se i ulaganja u razvoj i širenje zdravstvenog segmenta vrijedna više od 60 milijuna kuna. Strategija razvoja poslovanja usmjerena je na pokriće čitave zemlje s modernim poliklinikama koje pružaju širok raspon usluga. Uz Croatia Poliklinike u Zagrebu, Splitu, Puli i Koprivnici, u ožujku je otvorena nova Poliklinika u Rijeci. Do kraja 2022. godine u planu je otvorenje još jedne, a tijekom 2023. još dvije nove Croatia Poliklinike.

Turistički dio poslovanja – ohrabrujući rezultati

Turistički dio Adris grupe u prvom polugodištu 2022. ostvario je prihod od prodaje robe i usluga u iznosu od 631 milijuna kuna, što je dvostruko više nego u prvih šest mjeseci prošle godine, odnosno pet posto više od rekordne 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 131 milijun kuna, što je gotovo tri puta više od prošlogodišnje - tvrtka je u prvom polugodištu prošle godine ostvarila i 57 milijuna kuna prihoda od COVID potpora. EBITDA je na razini 75 posto ostvarenja prvog polugodišta 2019. godine. Ostvaren je EBIT u iznosu od minus 13 milijuna kuna, a neto dobit turističkog segmenta iznosi minus 26 milijuna kuna.

Planirana ulaganja u turističkom dijelu Grupe u ovoj godini iznose više od 400 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na rekonstrukciju i repozicioniranje zagrebačkog hotela Panorama. Više od 100 milijuna kuna uloženo je u podizanje kvalitete kampova, prije svega zajedničkih sadržaja. Nastavljaju se i pripreme na dva strateška turistička projekta, zagrebačkom hotelu Westin te splitskom hotelu Marjan. Valja pak podsjetiti da u sljedećem trogodišnjem razdoblju Adris u turistički dio svoga poslovanja planira prosječno godišnje investirati više od 800 milijuna kuna.

Booking je u ovom trenutku znatno bolji od prošlogodišnjeg i pokazuje da postoji snažan interes za dolaskom gostiju i u nastavku glavne sezone i posezoni.

Cromaris ostvario 26 postotni rast količinske prodaje i 29 postotni rast izvoza

Cromaris je u prvom polugodištu 2022. godine ostvario prodaju od 6.971 tonu ekvivalenta svježe ribe, što je za 26 posto više nego u prvih šest mjeseci prošle godine. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 29 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije i Španjolske. Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima - 89 posto količinske prodaje i isto toliko prihoda od prodaje. U portfelju diferenciranih proizvoda, koji su u prvom tromjesečju činili 34 posto prihoda, najveći rast ostvaruju hama te novouzgojene vrste ribe - gof i zubatac. Uz snažan količinski rast, ostvareno je, zbog znatnog rasta troškova, i povećanje cijena, prosječno pet posto. Prihodi od prodaje iznose 360 milijuna kuna, što je rast od 32 posto. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 44 milijuna kuna, ili 31 posto više, pri čemu je u prvom polugodištu 2021. godine tvrtka ostvarila i COVID potpore u iznosu od 6,8 milijuna kuna. Cromaris je u prvom polugodištu 2022. godine ostvario neto dobit u iznosu od 10,8 milijuna kuna.

Na vrh stranice